10 מקצועות לא אטרקטיביים

20 07 2007

בימים אלה אני מחפש עבודה (מי שרוצה להציע לי עבודה יכול להשאיר פרטים בתגובות. ולא, אני לא מתכוון שתציעו לי עוד מקצועות לא אטרקטיביים לרשימה, אלא שממש תזמנו אותי לראיון קבלה למשרה. הנתונים – פיסיקאי עם תואר שני שכל הנסיון שיש לו בחיים הוא: ביצוע ניסויים, הוראה, טיפול בכלבה, ניקוי בית, וכתיבת בלוג). לרגל החיפושים, וגם לכבוד פרוייקט הכתיבה הקבוצתית של אח"י דקר, החלטתי ליצור רשימה של 10 מקצועות לא אטרקטיביים. חלקם מקצועות אמיתיים שאני לא הייתי רוצה לעסוק בהם, וחלקם שילובים הזויים שעלו במוחי הקודח – אז אל תתפלאו אם יש מצחיקים לצד עצובים.

  1. טבח למתאבקי סומו – "הם לא יכולים להזמין 100 פיצות וזהו?"
  2. מדובב סרטי פורנו – כל היום לראות אחרים עושים את זה בזמן שכל מה שאתה עושה זה נאנח.
  3. קופאי בבנק – כל היום לראות כסף של אחרים בזמן שכל מה שאתה עושה זה לספור אותו. כבר עדיף לדובב סרטי פורנו.
  4. רמזור אנושי – מוסד אנכרוניסטי שקיים עדיין במספר מצומצם של מדינות נחשלות – שוטר תנועה לבוש במדי א' מצוחצחים וקסדה, עומד כל היום על במה קטנה במרכז צומת ומסמן לנהגים מתי לנסוע בעזרת נפנוף בידיים עטויות כפפות צחורות.
  5. שרות תמיכה טלפונית למחשבים עבור אוכלוסיה קשישה (מעל גיל 40) – "…תלחץ על shift עם יד אחת, אל תעזוב אותו ועם היד השניה תלחץ על 2. עכשיו תעזוב אותם…".
  6. מבקר כרטיסים בהצגת תיאטרון – זוכרים את מבקרי הכרטיסים מהאוטובוסים? אז תתארו לכם את אותו נוהל באמצע הצגה בקאמרי: "להוציא כרטיסים בבקשה!"
  7. מורה בישראל – זה שהמורים מרוויחים הרבה פחות ממה שראוי כולנו יודעים, אבל בנוסף לזה משנה לשנה הילדים הופכים יותר מפונקים וחצופים (המנוולים הקטנים!)
  8. מנקה בכלוב הפילים בגן חיות – כל מי שראה פעם פילים עושים את הצרכים שלהם יודע שזה מראה שקשה למחוק מהזכרון (ותודה לאהרון שהזכיר לי).
  9. אורטודנט לכרישים – צריך להסביר?
  10. ראש ממשלת ישראל – תפקיד המנהיגות היחיד בהסטוריה האנושית שאף אחד לא הצליח לסיים בתום התקופה הקבועה בחוק.

מלתעות כריש

עוד דרך לסיים את תפקידו של ראש ממשלה להאכיל מתאבק סומו

התמונה של nycmstar ברשיון cc

פעולות

Information

17 responses

21 07 2007
lior

דרך אגב באמסטרדם יש עדיין כרטיסנים באוטובוסים. הם עושים בחוכמה שם. הנהג לא מתעסק עם נוסעים וכסף אלא יש אחד שיושב באוטובוס ואתה צריך לבוא אליו ולסגור את העניינים איתו. אין ההולנדים האלה ממש חכמים. יש להם גם סטופר שמראה לך עוד כמה שניות נשארו עד שהרמזור הולכי רגל הופך לירוק.

22 07 2007
ערן

פעם, כשהייתי ילד, בקו 5 המפורסם בתל אביב גם היה כרטיסן נפרד מהנהג. היו לאוטובוס שלוש דלתות. אנשים היו עולים מהאחורית ושם – בקצה האחורי של האוטובוס – במקום כסאות וכו' היה שטח עמידה פתוח ובצד תא קטן שבו ישב הכרטיסן.

ובתור ילד בבית ספר יסודי, כשאתה קטן ולא רואים אותך, היה נורא כיף לעלות לאוטובוס, להדחק בין המוני האנשים ככה שלא יראו אותך, להגיע הביתה ולרדת בלי להשתמש בכרטיסיה – הרגשנו פורעי חוק אמיתיים!

22 07 2007
חזי

ערן, אני זוכר אוטובוס כזה מילדותי, אבל זה היה כבר מראה נדיר.

22 07 2007
Xslf

לפני כמה שנים היתה בערוץ 4 הבריטי סדרה על המקצועות הגרועים ביותר בהיסטוריה. מצחיק בטירוף.

22 07 2007
חזי

תודה על הקישור, זה נראה מצחיק מאד. אני משוגע על הסטוריה, זה בדיוק כוס התה שלי 😀

23 07 2007
אמא של שחר

אהבתי
🙂
בעיקר את האורתודנט לכרישים (מי צריך? יופי זה עניין של מוסכמות, והכרישים – כולם אצלם ככה עם השיניים)

ומצטערת, אין לי עבודה להציע לך

23 07 2007
דולב

חזי, נניח ואדם כמוך שהוא פיזיקאי
איזה מקצועות מיועדגים לפיזיקאים חוץ מעשיית ניסויים ?

23 07 2007
חזי

דולב, זה בדיוק מה שאני שואל את עצמי…

למעשה יש מספר אפשרויות תעסוקה למי שלמד פיסיקה:

1) קריירה באוניברסיטה – זה בעצם אומר לעשות ניסויים, לכתוב מאמרים בעיתונות המדעית שמסכמים את התוצאות של הניסויים, ולנסוע לכנסים שבהם אתה מרצה על מה שגילית ושומע אחרים. בנוסף אתה מחוייב ללמד באוניברסיטה כמה שעות בשבוע – זה לא נשמע הרבה, אבל זה לוקח הרבה זמן מסביב. בסך הכל זה קריירה שיש בה הרבה כיף וסיפוק. השכר לא גבוה במיוחד אבל סביר. המערכת באוניברסיטה מאד בירוקרטית. הבעיה הגדולה – אין הרבה משרות כאלה, ולכן רוב מי שלמד לא מגיע אל זה.

2) מורה לפיסיקה בתיכון – השכר על הפנים, התלמידים לא ממושמעים, כל שנה עושים בדיוק אותו דבר, וזה שוחק. היתרון – אין שום בעיה להתקבל – אף אחד לא רוצה לעשות את זה, אז ברגע שיש מישהו שמוכן כל בתי הספר קופצים עליו. לא מזמן כתבו בעיתון שרוב מורי הפיסיקה בישראל עברו את גיל 50, כך שבעתיד הלא רחוק כולם יפרשו ובטח יבטלו את לימודי הפיסיקה בתיכון.

3) לעבוד כפיסיקאי בהייטק – יש חברות שעוסקות בלייזרים, אלקטרוניקה, גלאי קרינה, מכ"ם, מכשור רפואי וכד' שצריכות פיסיקאים. הנה כמה שמות לדוגמא – אינטל, אלאופ, אלתא, פיליפס, אפלייד מטיראלס. זה לא הרבה חברות, אבל מצד שני גם אין הרבה פיסיקאים אז אפשר למצוא שם מקום. השכר טוב, התנאים נוחים, וזה יכול להיות מעניין.

4) לעבוד כאלגוריתמאי – שזה בסך הכל שם מתחכם למתכנת ברמה גבוהה שיודע גם מתמטיקה. לחלק גדול מהפיסיקאים יש מספיק ידע כדי לעשות את זה, ומי שאין לו יכול ללמוד את זה. גם כאן מדובר על הייטק כך שהשכר התנאים והעניין יכול להיות טובים.

5) אפשר לעשות הסבה ולעבוד כמהנדס. לפיסיקאי יש כבר את כל הידע הכללי הדרוש, ויש לו תפיסה טובה של איך דברים עובדים. הוא יכול להשלים את הידע הספציפי שחסר לו די מהר.

6) אפשר לפתוח בלוג על פיסיקה ולהרוויח מזה הרבה כסף. רק צריך קודם שיהיו הרבה מאד קוראים שרוצים לקרוא על פיסיקה, וגם רצוי לשים פרסומות או משהו כזה אחרת אין הכנסות 🙄

אם אתה חושב ללמוד פיסיקה באוניברסיטה אני ממליץ לשלב ולעשות תואר דו חוגי בפיסיקה והנדסה. זה קשה, אבל בסוף משתלם – הרבה יותר קל למצוא עבודה. ואם אתה רוצה להשתלב במחקר והולך לעשות תארים מתקדמים כדאי מאד לבחור נושא שיש לו נגיעה לתעשיית ההיטק (לייזרים, אלקטרוניקה, פיסיקה רפואית וכד' ) או לבחור נושא שיאפשר לך להתמקצע בתכנות (מודלים של מערכות פיסיקליות)

24 07 2007
דולב

פליזזז תפתח בלוג על פיזיקה
הלוואי עליי להיות בעל תואר ראשון בפיזיקה
שתדע לך חזי , אני פשוט מת על המקצוע הזה

24 07 2007
דולב

לגבי תואר
אני מכתנן בשנים הקרובות להוציא תואר ראשון בפילוסופיה
ואחר כך להשלים מהנדסאי מכונות תעופה לתואר ראשון (מהנדס) מכונות בטכניון

25 07 2007
עודד

צר לי לפוצץ את הבועה, אבל כרישים לא ממש צריכים אורטודנטים – השיניים שלהם מתחלפות כל הזמן כך שאורטודנט של כרישים יהיה מחוסר עבודה רוב הזמן (שאני מניח שזה גם הופך אותו להיות לא אטרקטיבי).

25 07 2007
חזי

דולב, אני שמח לשמוע שאתה אוהב פיזיקה. אם תלמד תואר ראשון בהנדסה, יצא לך לעשות לא מעט קורסים בפיזיקה ובנושאים קרובים. אני ממליץ לך שבתור התחלה תתמקד בהנדסה, כי זה גם מעניין וגם יאפשר לך למצוא עבודה טובה. הנדסת מכונות נשמע לי כמו רעיון לא רע, כי הרוב היום הולכים לכיוון של מחשבים או אלקטרוניקה וכך מי שהתמחה במכונות יש לו יחוד. דרך אגב אני תרגלתי קורסים בפיסיקה לתלמידי הנדסה מכל המסלולים, והכי נהנתי עם תלמידי הנדסת מכונות.

לימודי פילוסופיה לעומת זאת זה לא משהו שהייתי ממליץ לך בתור התחלה. קודם כל מסיבה פרקטית – בפילוסופיה אין פרנסה. אבל מעבר לזה נראה לי שגם מסיבות פדגוגויות עדיף להתחיל ממדע או הנדסה. שם אתה תפתח כישורי למידה וחשיבה בקורתית יותר מבכל מקום אחר. לדוגמה – יש לי חבר שסיים תואר ראשון בפיזיקה ומחשבים ותואר שני בפיזיקה, אחרי זה הוא מצא עבודה טובה בהיי-טק. עכשיו בזמנו החופשי הוא התחיל לעבוד על דוקטורט בהיסטוריה ופילוסופיה של המדע. תחשוב איזה יתרון יש לו בתור מישהו שממש עסק במחקר מדעי לעומת אחרים שלמדו רק על התיאוריות הפילוסופיות. הרי המציאות תמיד מסובכת יותר מכל תאוריה, ומי שלא התנסה בה לא יכול להבין אותה באמת.

25 07 2007
דולב

אני באמת התחלתי מהמכונות
אני נשאר יג'-יד' ואז מוציא את ההנדסאי
ואז אחרי הצבא אני מתכוון להשלים למהנדס

לא יודע למה אבל יש משהו מיוחד בחבר'ה של הנדסאת מכונות
אולי גם בגלל שיש בהם איזה משהו היפר כזה.

בכל אופן מחשבים זאת האפשרות האחרונה שלי
יש כל כך הרבה אנשים בשוק הזה ואני לא רוצה למצוא את עצמי כ-עוד אחד מהחבר'ה של ההייטק.
לא שיש לי משהו להיי טק אבל בכל זאת מה שהולך שם זה שוק עבדים. יש חברות שמחזיקות עובדים עם משכורות על הפנים.

עדיף להנדס מכונות 🙂

10 08 2007
40

בטח עשית כמה וכמה קורסי תיכנות במהלך הלימודים. תגביר עוד קצת את הידע שלך. השוק יחטוף אותך.

10 08 2007
חזי

יש לי בגרות 2 יחידות בבייסיק (QBasic), ולמדתי קורס אקדמי אחד על פורטרן (שזה בסך הכל אותו דבר כמו בייסיק). לא הכי שימושי היום. האמת שאני לא אוהב לתכנת – זה פשוט משעמם, כמו לדבר עם רובוט.

30 08 2007
מיכל

אומרים לדבב, לא לדובב, שמשמעו לגרום למישהו אחר לדבר…
קצת קטנוני, אבל כזו אני…

30 08 2007
חזי

מיכל, תודה על התיקון 🙂

להשאיר תגובה

