הסקופ של ידיעות אחרונות

19 07 2007

הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות הבוקר –

האסירים הנעלמים

כותרת משנה –

בחשאיות מוחלטת, בלי שאף קרוב משפחה ידע, עוצרים בכלא אזרחים ישראלים החשודים בעבירות חמורות. כך הופכת אתכם המדינה לאסירים אלמונים

רכשתי במיטב כספי את העיתון (מה שאני לא עושה לעיתים קרובות), פתחתי לקרוא את הידיעה שנכתבה על ידי יורם ירקוני והופתעתי לגלות שאין שם מידע חדש. רק סקירה קצרה של אסירים ממספר פרשות ריגול הסטוריות – קלינברג, וענונו וכו', ותאור כללי של הנהלים הננקטים בבית המשפט כאשר עציר כזה מובא אליהם להערכת מעצר:

את פרוטוקול הדיון. שאותו מנהל שופט בכיר, לא רושמת קלדנית רגילה, אלא אחת מעובדות הלשכה של נשיא בית המשפט. היא תעבוד על מחשב נייד ולא על מסוף המחובר למערכת המחשבים המרכזית של בית המשפט.

ממש סנסציה. לצד הכתבה טור פרשנות משפטית של בעז אוקון עם הכותרת: "ביטחון לא מצדיק הכל" שמבקר את העניין עם נימוקים סטנדרטיים. את העין שלי תפס המשפט הבא (ההדגשות שלי):

לעתים ביטחון המדינה או צורכי החקירה הם דחליל שנועד להסיח את הדעת ממחדל ביטחוני, מאי-נעימות שאין רצון לגלותה – וגם מעיל קסמים שנועד למנוע מהחשוד את מלוא זכויותיו או לפגוע בו בשל האי-נוחות שהסבו מעשיו למוסדות המדינה.

כמו שאני רואה את זה יש שתי אפשרויות:

  1. העורך של ידיעות יצא לחופשת קיץ בחו"ל ולכן דאג מראש שיכינו אייטם שאפשר לתקוע מתי שלא יהיה.
  2. ידיעות לא ממש חופשיים להגיד לנו את מה שהם באמת היו רוצים לשים בכותרת הראשית, אז לפחות מספרים לנו איך דופקים להם את הסקופ.

האמת שזה לא ממש משנה מי מהשניים נכון, אף ישראלי בחיים לא יאמין ל-1 כשיש את אפשרות 2.

 


צילם: habibmi (תחת רשיון cc)

פעולות

Information

2 responses

20 07 2007
יובל

אני כבר מזמן הפסקתי להתרגש מהכותרות של ידיעות-אחרונות (או של מעריב, שגרוע ממנו בהרבה).
נכון, "הארץ" לא נוח ולא נעים למראה, אבל הרבה יותר כיף לקרוא אותו בלי להיבהל מכותרות צעקניות ומפחידות.

למרות שאני לא יכול להאשים אותך, כותרת כזאת באמת נראית מושכת מאוד (וסביר להניח שעזרה לקופה הלא מדולדלת של ידיעות אחרונות).

20 07 2007
חזי

יובל, אל תדאג. הייתי צריך לנסוע באוטובוס אז קניתי עיתון שלא יהיה לי משעמם. קראתי את הכתבה ואז אמרתי לעצמי – אם ידיעות עושים כותרת ראשית מ-לא סיפור, אולי גם אני יכול לעשות מזה פוסט…

להשאיר תגובה

