ח”כ אמסלם, יש לי הצעה בשבילך

12 06 2007

קראתי הבוקר בעיתון שח"כ חיים אמסלם נתפס אתמול בנתב"ג כשהוא מנסה להבריח לישראל מזוודה עם כמליון שקלים, מתוכם 40 אלף דולרים במזומן. על פי החוק למניעת הלבנת הון יש להצהיר על העברת סכום מזומן גבוה מ-80 אלף ש"ח, לכן כאשר התגלתה תכולת המזוודה אנשי המכס עיכבו את ח"כ אמסלם לחקירה.

ח”כ חיים אמסלם על שטר דולר
התמונה המקורית – וויקיפדיה

הדבר הראשון שעלה לי בראש היה "מי זה בכלל ח"כ חיים אמסלם?" אז חיפשתי את השם שלו בגוגל, וכשראיתי את התוצאות נזכרתי שדווקא יצא לי פעם להתקל באיש ובפועלו. ח"כ חיים אמסלם הוא הרוח החיה מאחורי יוזמת החנינה לנעמי בלומנטל. נכון, אותה ח"כ נעמי בלומנטל שהורשעה בשוחד, הדחת עדים ושיבוש הליכי משפט, ונשפטה לשמונה חודשי מאסר בפועל ועשרה חודשי מאסר על תנאי. אמסלם ריחם על בלומנטל ורצה לסדר לה חנינה. אותו ח"כ אמסלם גם ניסה לשדל את שר המשפטים לבטל את כתבי האישום נגד הנערים שהתבצרו על גג בית הכנסת בכפר דרום. נכון, אלה אותם נערים שתקפו את חיילי צה"ל ושפכו עליהם חומצה. סלחן ורחמן הוא ח"כ אמסלם.

ח"כ אמסלם, יש לי הצעה בשבילך: אני מוכן לסלוח לך על ההברחה, ואפילו לא אשאל אותך שאלות נוספות לגבי מקורו של ההון הקטן הזה, ובתמורה אתה תחדל מלנסות לסדר חנינות על שמאל ועל ימין למי שעשו צחוק משלטון החוק בריש גלי. עשינו עסק?

חזי עמאיל

 

קישורים נוספים:

אפשר להצביע לפוסט בפוליטינט

רק לאחר הכתיבה שמתי לב שיהונתן קלינגר כבר התייחס לפרשה, אבל מזווית שונה לגמרי. מעניין לקרוא.

 

פוסטים בנושאים דומים:

פעולות

Information

6 responses

12 06 2007
דולב

לצער כולנו
חברי כנסת כמוהו יש הרבה.
אני חושב שלאנשים כמוהו אין מקום בממשלה.

12 06 2007
חזי

כשסיפרתי את זה לאפרת היא אמרה: "ברור לכולם איפה בישראל נמצא הריכוז הגבוה ביותר של פושעים – בכנסת". אולי היא הגזימה קצת, אבל לא בהרבה.

12 06 2007
עופר לנדא

יכול להיות שהח"כ המהולל פשוט ניסה ליצור נורמה שעבריינים יוצאים בלי עונש, כדי שכשיתפסו אותו – גם הוא יצא בלי עונש… 😕

12 06 2007
חזי

זה בהחלט אפשרי. או שבעצם הוא פשוט חושב שכל הדברים האלה לא היו עברות. עד כמה שזכור לי בתנ"ך לא אמרו שום דבר נגד הברחת דולרים 😉

13 06 2007
הומר

אני לא מבין את הדרישה שלך מהח"כ הסורר. אתה מלבין אותו ומקבל את השטויות שלו, רק מבקש שישתוק.
אני הייתי מבקש ממנו לחזור עם הכסף למקום ממנו הוא בא, ושישאר שם.

13 06 2007
חזי

הומר, למען האמת אני לא חושב שמה שהוא עשה חמור עד כדי כך שלעולם לא ניתן יהיה למחול לו. זה שקול פחות או יותר לפרשת הדולרים של רבין שגררה את התפטרותו, אבל בסופו של דבר בטווח הארוך הציבור סלח לו. להשוואה – אני חושב שלגונן שגב הציבור לא יהיה מוכן למחול אף פעם.

אז אני אומר לח"כ אמסלם: אם אתה רוצה שנמחל לך, אתה לכל הפחות צריך להוכיח שזו מעידה חד פעמית ושאתה תומך בשלטון החוק. אבל אם אתה מזדרז לחלק חנינות לכל מי שפגע בשלטון החוק, אנחנו נאלץ להניח שאתה מזלזל בחוק באופן עקרוני ולא נוכל למחול לך גם על מעידות קטנות.

להשאיר תגובה

