דם ירוק

9 06 2007

מה צבע הדם שלכם? כנראה שכמו אצל רובנו אדום. יש בינינו גם בעלי דם כחול, אבל כמובן שזו רק מטבע לשון – יצא לי פעם להכיר ברון בלגי ולפי מה שהוא סיפר הדם שלו אדום בדיוק כמו של כולנו. מסתבר שבכל זאת יש אנשים עם דם יוצא דופן – בניתוח שנערך לאחרונה בקנדה המנתחים נדהמו לגלות שצבע הדם של חולה בן 42 הוא ירוק כהה. בדיוק כמו צבע דמו של ספוק מ-"מסע בין כוכבים".

ספוק בירוק

ספוק בירוק. cc by jonbro

הרופאים ההמומים שלחו מיד את דגימת דם לבדיקה. הסתבר שהסיבה לצבע היא התקשרות אטומי גופרית אל מולקולות ההמוגלובין. בדרך כלל אטום ברזל שבמולקולות ההמוגלובין שבכדוריות הדם נקשר אל אטום חמצן, מה שמעניק לדם את הצבע האדום, וכך מובל החמצן מהריאות אל שאר חלקי הגוף. תרופה נגד מגרנה שהחולה הקנדי לקח מכילה תרכובת של גופרית, והרופאים חושדים שמינון יתר של התרופה גרם לתופעה המוזרה. הגופרית נקשרה אל ההמוגלובין שבכדוריות הדם, ובמקום אדום נתנה לו צבע ירוק. כמובן שהחולה התבקש להפסיק לנטול את התרופה, וחמישה שבועות לאחר מכן הדם חזר לצבעו האדום. לא נמסר על תופעות לוואי נוספות של התרופה, ובכלל זה אוזניים מחודדות.
חזי עמאיל

פוסטים בנושאים דומים:

פעולות

Information

9 responses

9 06 2007
יובל

:mrgreen:
מזכיר לי סיפור על אדם שבשל מחסור בהמוגלובין (אם אני לא טועה, אל תתפוס אותי במילה. אני סומך כאן על ההסבר המלומד שנתת) היה בעל דם צהבהב משהו, רק שאצלו לא היה פיתרון פשוט כמו בסיפור הנ"ל.

9 06 2007
Xslf

למקרא הסיפור הזה אני תוהה כמה זמן יקח עד שהוא יופיע כפרק בסדרה "האוס"…

:mrgreen:

9 06 2007
חזי

בזמן האחרון בכל מקום אני שומע אנשים מדברים על הסדרה "האוס". יכול להיות שאני היחיד שלא צופה בה? מה אני מפספס?

9 06 2007
שווה קריאה

דם ירוק…

בניתוח שנערך לאחרונה בקנדה המנתחים נדהמו לגלות שצבע הדם של חולה בן 42 הוא ירוק כהה. בדיוק כמו צבע דמו של ספוק מ-”מסע בין כוכבים”….

9 06 2007
Xslf

זוהי סדרת דרמה רפואית, שהעונה השלישית (והחלשה יחסית לשתיים הראשונות) הסתיימה לאחרונה בארה"ב (ומשודרת כיום בימי ראשון בלויין).

הסדרה עוסקת בעיקר בדר' גרגורי האוס, רופא שאמור להיות גאון אך גם לא ממש "ידידותי לסביבה" ובצוות שלו, שעמלים כל שבוע לאבחן בעייה רפואית מוזרה אחרת.

הסדרה התחילה כמין "csi של הרפואה", כשבמקום פושעים יש גורמי מחלה. כאמור, לטעמי העונה השלישית היא פחות טובה מהשתיים הראשונות, כי היא זנחה קצת את החלק הבלשי/רפואי ומתמקדת יותר בדמויות הקבועות, אבל היא עדיין שווה צפייה (לפחות החצי הראשון של העונה).

שתי העונות הראשונות זמינות גם ב-DVD.

10 06 2007
חזי

עכשיו עשית לי חשק לראות את זה :mrgreen:

10 06 2007
ירדן

ביאסת אותי שלא יצאו לו אוזניים מחודדות.

11 06 2007
gyuval

הפעם הראשונה ששמעתי על הסיפור הזה היה בפורום אוהדים של מכבי חיפה והתגובה הראשונית הייתה איפה אפשר לקנות את התרופה הזאת.

11 06 2007
חזי

טוב נו, אוהדי כדורגל :mrgreen:

להשאיר תגובה

