איך גיליתי את האינטרנט

26 05 2007

כרמל התחילה עם זה, העבירה לשרון שמסרה ליוחאי, ומשם לנדב שהפקיד אצל ירדן שבחר להוריש לי את השרביט – בסך בכל 5 דורות (לא כולל כרמל). למעשה כל אחד מסר את השרביט ללא פחות מחמישה אחרים, לכן אני מסיק שבסך הכל יש כבר 5^5=3125 בלוגרים שסיפרו כיצד הם גילו את האינטרנט. בקצב הזה עוד מעט יהיה צריך לייסד רשת חדשה רק כדי לספר איך גילינו את הרשת הישנה.

האמת שאני כאן עוד מלפי שהאינטרנט היה קיים (בצורתו המוכרת) את המחשב הראשון שלי קניתי בגיל 13 עם הכסף שקיבלתי כמתנה לבר-מצווה. זה היה Apple IIc עם 128KB זיכרון ומסך ירוק. לא היה עכבר, לא היה מודם (וגם אם היה לא היה מה לעשות איתו), לא היו וירוסים, וגם לא היה מקש Backspace. כתבתי בבייסיק תוכניות שמציירות על המסך עקומות ליסג’ו ומחפשות מספרים ראשוניים. כדאי לציין שלבייסיק לא היה קומפיילר והתוכנית עברה הידור בזמן אמת. גם אני שיחקתי במשחקים שכל הילדים היו מעתיקים אחד מהשני על דיסקטים של 5 אינטש’ (בערך בגודל של CD אבל מרובע דק וגמיש). אני די בטוח שבכל ישראל לא היה אפילו דיסקט מקורי אחד של רוב המשחקים האלה. בשלב מסויים החלטתי לנסות לכתוב משחק מחשב (ביחד עם אחי ובן-דוד שלי, שאגב היום שניהם מתכנתים מקצוענים), אז ניסיתי לראות איך משחקים כתובים. מאד אכזב אותי לגלות שאי אפשר להבין את הקבצים הבינאריים של התוכנה. עוגמת הנפש היתה כל כך גדולה שעד היום אני כמעט לא מתכנת בכלל.

Apple IIc

כמה שנים אחר כך אחי קנה מחשב 386, ואני הוספתי לו מודם 2400 (קילוביט לשניה). עם המודם היינו מתחברים ל-BBS שזה פשוט מחשב שהיה יושב אצל מישהו בבית, עם תוכנה בעלת ממשק טקסטואלי שמאפשרת להוריד ולהעלות קבצים, לשחק במשחקים (בטקסט… ) ועוד כל מיני שטויות של גיקים. בשלב מסויים אנשי ה-BBS התחילו לדבר על זה שהם מתחברים לאינטרנט בארה"ב (בעזרת חיוג לחו"ל) וכך הם מביאים לנו את הקבצים הטובים ביותר. מהר מאד האינטרנט הזה הגיע לארץ, ואחי דאג להתחבר. אני זוכר שאהבתי לדבר עם אנשים מרחבי העולם ב-IRC, וכמו כל מי שנכנס לזה באותה תקופה התלהבתי מכך שהצלחתי לנהל שיחה ארוכה עם בחור מאיראן. הדפדפן העיקרי היה נטסקייפ, ועד היום אני טוען שהוא היה הרבה יותר טוב מהאקספלורר. אחרי זה האינטרנט התחיל להכנס חזק לארץ והוקמו הרבה אתרים מסחריים, והאמת שהקסם הראשוני קצת התפוגג. דווקא בזמן האחרון עם ההתפתחות של פיירפוקס, הבלוגים העצמאיים, וורדפרס, ועוד כמה דברים שעוזרים להחזיר את הרשת לידיים של הגולשים אני מרגיש שוב את הקסם של פעם.

אני מוסר את השרביט הלאה אל: אילן, שזיף ותות, אסף, ולדי, Vandersister, אלעד וגם לקשקוש. יש עוד כמה שרציתי להעביר אליהם, אבל התאפקתי כי צריך להשאיר כמה בלוגרים פנויים לדור הבא.

חזי
תגיות: ,

פעולות

Information

9 responses

26 05 2007
שזיף ותות

איך גיליתי את האינטרנט…

כרמל התחילה עם זה זה עבר מלא בלוגים וחזי העביר לי
יחסית להרבה מאוד מהכותבים של השרשור הזה , אני דיי צעיר
המחשב הראשון שלי היה פנטיום אחד 133 M…

27 05 2007
gnudles

אתה קצת טועה… אם אתה דור 5 אז אמורים ליהיות הרבה יותר מ 5^5
אני אתן לך דוגמא:
=
אחד שולח ל 5
= = = = =
כל אחד מהם שולח לעוד 5
===== ===== ===== ===== =====

כפי שאתה רואה, יש כאן 2 דורות אבל הרבה יותר מ 25…
החישוב הנכון הוא 0^5 1^5 2^5 ….

27 05 2007
חזי

gnudles, אם הבנתי נכון אתה אומר שספרתי רק כמה יש בדור החמישי בלי להתחשב בכל הדורות הקודמים. אם נתחשב בכל הדורות המספר הוא:

1+5+25+125+625+3125=3906

אתה צודק שזה יותר ממה שאמרתי, אבל לא הייתי אומר שהרבה יותר.

בהשכלתי אני פיסיקאי, ואם יש משהו שפיסיקאים שונאים לעשות זה חישוב מדוייק כשאפשר לעשות הערכת סדר גודל (אפילו אם זה לא חוסך הרבה עבודה… )

30 05 2007
gnudles

אני מתמטיקאי, בגלל זה…
בעצם, אני בכלל מתכנת…
לא, לא… אני פסיכולוג…
אה נכון… אני סובל מפצול אישיות!!!! (גמני!!!!)

31 05 2007
לימורצ

אח…כשאני קוראת רשימות כאלה, אני לפתע מרגישה צעירה יותר (או לא קשורה יותר), פתאום המספר 25 לא כזה נורא.

31 05 2007
חזי

gnudles – מזל שאתה מוסמך לטפל בעצמך. כמובן שאני מתייחס לכך שכמתמטיקאי אתה מוסמך לספור את האישיות שלך.

לימורצ – אל תדאגי, 25 זה פחות או יותר הגיל שאחריו נראה כאילו הזמן רץ בטרוף. אני למשל, הייתי בן 25 שלשום בבוקר.

2 06 2007
בלוגדיבייט

הרשומה נתקבלה בבלוגדיבייט…

I found your entry interesting do I've added a Trackback to it on my weblog :)…

2 06 2007
בלוגדיבייט

התקבלה בבלוגדיבייט תגובה לרשימה זו…

דולב כתב תגובה לרשימה זו בבלוגדיבייט. כותרת התגובה: איך גיליתי את האינטרנט…

3 06 2007
liorry

חח רעיון מגניב… כמו שזה נראה זה תופס טוב מאוד
אני גיליתי את האינטרנט דרך ה BBS

להשאיר תגובה

