איראן 2.0

21 05 2007

האחראי על האינטרנט

לפני יותר מחודשיים כתבתי את הפוסט "צנזורה", בו ביקרתי את הצעת החוק להגבלת גישה לאתרי אינטרנט למבוגרים. הנימוקים העיקריים שלי היו שאין אפשרות מעשית לבצע חסימה כזו, ושזו צריכה אחריותם של האזרחים להגביל את עצמם ולא תפקיד המדינה. מאז הצעת החוק הלכה והתקדמה בצינורות בית המחוקקים שלנו. היום חנן כהן מרים את נס המרד וקורא לבלוגספירה הישראלית להקים מהומה על מנת לעצור את הצעת החוק בשבועיים שנותרו עד להצבעה עליו. כל מי שרוצה להצטרף למחאה נגד החוק מוזמן לקרוא את הפוסט של חנן, לכתוב בעצמו מה הוא חושב על העניין (כמוני כאן), ולדאוג להפיץ את העניין ככל יכולתו (אבל בלי ספאמים בבקשה).

בהזדמנות הזו אני רוצה לנסות לתקוף את הצעת החוק מכיוון אחר. בעצם מציעי החוק אומרים לנו: הצעת החוק שלנו באה להגן על הילדים שלכם. למשל בכתבה של גל מור ב-ynet

"החוק אינו מיועד לחרדים. רוב החרדים לא גולשים באינטרנט בבית", אמר השר אטיאס … אטיאס ציין כי המגבלות הנוכחיות אינן יעילות בגלל חוסר מודעות של ההורים לאפשרויות הסינון. "הסדרה עצמית לא תצליח במקרה הזה".

עם כל הרצון להתנגד, חייבים להודות שיש משהו בדבריו. יותר מדי הורים בימינו אינם מודעים למעשים של הילדים שלהם (ולא רק באינטרנט). אבל זה לא מוריד מתוקף הטענה הבסיסית שהאחריות צריכה להיות של ההורים ולא של המדינה. אסור שזכות הדיבור וחופש המידע יהיו כפופים לחוקים שחברי הכנסת יכולים להמציא חדשות לבקרים. אם המדינה תתחיל להכתיב לנו איזה מידע מותר באינטרנט ואיזה אסור, מי מבטיח לנו שמחר לא יצנזרו דברים אחרים? הרי הצעת החוק הנוכחית כבר מכינה את התשתית החוקית והטכנית לצנזורה, ואחרי זה צריך רק להרחיב את הנושאים הראויים להאפלה. אם הצעת החוק הנוכחית תעבור, ובעוד שנה חבר הכנסת אטיאס יחליט להעלות הצעת חוק שמטרתה לחסום כל אתר אינטרנט שעוסק באבולוציה, לא תהיה שום בעיה לעבור מדיבורים לישום תוך זמן קצר. אני לא טוען שיהיה לזה רוב בכנסת, אבל התשתית לישום כל סוג של צנזורה שעולה על דעתם של חברי הכנסת שלנו תהיה קיימת. תחשבו טוב אם אתם רוצים לתת לחברי הכנסת שלכם את הכח הזה.

חזי

הסכמתם עם מה שכתבתי? הביעו תמיכתכם והצביעו בפוליטינט

פוסטים קשורים:

פעולות

Information

10 responses

22 05 2007
שזיף

חוקים לאינטרנט?! איפה נשמע דבר כזה?!
הריי שכל המהות פה זה עולם חופשי שכל אחד בוחר מה לכתוב בו ומה לעשות בו.
עם כל הכבוד
אני שולל כל חוק שקשור לרשת.
אני חושב שבמידה ויכנסו חוקים למינם שיגבילו למשל את חופש התגובה והאנונימיות שזיף יעבור לשרתים בחו"ל 🙂

בכל אופן לגבי החוקים נגד פורנו ברשת
לא לעניין בכלל! פורנו זה חלק מההתפתחות המינית של כל נער
איפה שהוא זה קצת חשוב שנערים יחשפו לפורנו וכך יכירו את העולם הזה יותר טוב..

22 05 2007
תות

נגיד והחוק הזה ייצא לפועל…
נראה לך שהנוער של ימינו לא יצליח לפרוץ את האתרים הללו?
דור העתיד חכם מדי בכדי שהחוק הזה יעצור בעדו.

לא נראה לי שזה יעזור…

22 05 2007
חזי

תות, גם אני אמרתי (בפוסט הקודם) שזה לא מעשי לחסום ושימצאו איך לעקוף את החסימה. ההתנגדות לחוק היא עקרונית. אסור לנו לתת לחברי הכנסת להתערב באינטרנט. היום זה מתחיל בזה, ומחר הם יתערבו בכל דבר שמתחשק להם.

שזיף, אני לא מתנגד לעירום ואירוטיקה, אבל לצערי יש באינטרנט גם הרבה דברים אחרים שלסווג אותם תחת אותה קטגוריה זה חולני. דברים סוטים ולפעמים אפילו פושעים שלא היית רוצה שנערים יחשפו אליהם. זה לא משנה את העמדות העקרוניות שלי נגד צנזורה, אבל זו בהחלט בעיה שצריך להתמודד איתה.

22 05 2007
ירדן

כמו שאתה אומר יש דברים רעים באינטרנט ובעולם בכלל. הורים צריכים להכין את הילדים שלהם לדברים האלו ולתת להם את הכלים להתמודד איתם. בגיל צעיר עוד סביר להגביל, אבל צריך גם לתת חופש כשאפשר.
המדינה לא צריכה להחליף את ההורים בהגבלת הילדים לדעתי.
הדרך הנכונה היא לא למנוע את התכנים הבעיתיים אלה לתת כלים להתמודד איתם.

22 05 2007
חזי

אין לי בעיה עקרונית עם הורים שמחליטים להריץ על המחשב של הילדים שלהם חסימה פרטית, אבל זה לא משהו שהמדינה צריכה להכתיב. ובכל מקרה אני לא הייתי עושה את זה באופן פרטי כי לא נראה לי שזה היה עוזר. כמו שירדן אמר, הכי טוב זה שההורים יתמודדו עם הנושא על ידי חינוך.

23 05 2007
גדי

איך אנו מגדירים אחריות חברתית? האם כל תוכן הוא ראוי? מדוע אנחנו מקדשים את החופש המוחלט והפרוע של האינטרנט, אני לא סומך על המחוקק הישראלי ואני גם לא מבין איך מבחינה טכנית ניתן להגביל את המידע החופשי אבל אני משוכנע שישנם חומרים ולא רק פורנוגרפיה (אלימות וכו ) שיש להגביל מגיל מסוים. ילד שמגיע למחשב בספריה או בבית הספר או גולש מהסלולארי אינו נתון לשום הגבלה של חסימת הורה ויש בכך סכנות רבות שאנחנו רואים ביטוי להם בחברה שלנו. כמו שאתה מגביל את המהירות על הכביש ואת צריכת הסמים או קניית אלכוהול מגיל מסוים כך יש לאפשר הגנה על הילדים מפני חשיפה בגיל מוקדם מידיי לתוכן שאינו ראוי .

23 05 2007
חזי

גדי, אני מסכים איתך שיש תוכן לא ראוי, ויש אפילו לא מעט תוכן בלתי חוקי באינטרנט – אלימות, ניצול ילדים, ועוד דברים שאני אפילו לא מסוגל לדמיין. הבעיה שהצעת החוק הנוכחית אינה מתמודד עם המקרים הקיצוניים האלה – הרי מדובר במקרים שלא צריך למנוע מאנשים לצפות בהם, אלא שצריך למנוע אותם מלהתקיים בכלל. ההצעה הנוכחית לא מנסה בכלל להתמודד עם זה אלא עם דבר אחר לגמרי: צניעות. השאלה היא האם אתה מוכן שהכנסת היא שתכתיב לנו את חוקי הצניעות.

אני ממליץ לקרוא את הניתוח של גדי שמשון.

23 05 2007
שזיף ותות

דעה- חוקים לאינטרנט…

חזי כתב על זה וגם חנן כהן ועכשיו תורי : דעתי בנושא החוקים ברשת.
קצת רקע:
מפלגת ש"ס מעוניינת לעשות הגבלות לאתרים פורנוגרפיים ואתרי הימורים…

25 05 2007
חזי

השבוע ברשת: תתחילו לפחד, תתחילו לפעול
רן יניב הרטטשיין, נענע

מחברי ההצעה והתומכים בה מסתתרים מאחורי אותו השקר הישן, לפיו הניסיון להצר את אופקינו ולהגביל את זרימתו החופשית של המידע הזמין לנו נועדה להגן עלינו, ולא עליהם. הצעת החוק הזו נשלפה היישר מהפרק הראשון בספר הלימוד של קורס המבוא למשטרים טוטאליטריים, תחת הכותרת "בורות היא כוח". מכאן, לא רחוקה הדרך מתרחישי אימה מהפרק למתקדמים, נוסח "מאוחדים בפחד, מאוחדים ביגון".

25 05 2007
השדון האגדי - KeyTekK .Com

892…

השבוע הזה דובר לא מעט על הצעת החוק של אמנון כהן (חבר הכנסת וחבר מפלגת ש”ס) אשר אומרת שצריך לחסום תכנים לא הולמים.
אין לי מה להוסיף, ההצעה ה….

להשאיר תגובה

