ד"ש מהודו

15 05 2007

בקיץ 2001, כשהייתי סטודנט לתואר שני, היה אצלנו במעבדה פוסט-דוקטורנט הודי. במשך תקופה ישבנו יחד באותו חדר, עבדנו ביחד על אותו פרוייקט, ודיברנו ללא הפסקה על כל דבר שרק עבר לנו בראש. מבחינתי זו היתה חוויה מעניינת – מעולם לא ערכתי את טיול החובה למזרח של כל ישראלי אחרי הצבא, והשיחות איתו פתחו לי צוהר קטן לתפיסת העולם השונה כל כך של ההודים. במסגרת העבודה שלנו נסענו ביחד לצרפת לערוך ניסוי במאיץ חלקיקים, וגם הספקנו לטייל קצת. בסופו של דבר הוא חזר להודו לאחר שלושה חודשים בלבד.

בזמן שהיה בתל-אביב הוא נהג להשתמש ב yahoo messenger כדי לדבר עם חבריו בהודו, אז לפני שהוא עזב דאגתי פעם אחת לדבר איתו דרך התוכנה כדי לוודא שכל אחד נמצא ברשימת הקשרים של חברו. אבל אחרי שהוא נסע לא שמעתי ממנו. נזכרתי שהוא סיפר שאת החשבון ביאהו הוא פתח רק לצורך הנסיעה, אבל עדיין הפתיע אותי שהוא לא טרח לפחות לבדוק את המייל מדי פעם לאחר חזרתו להודו. חיפשתי את המייל הקבוע שלו בעזרת גוגל, אבל אז הבנתי שזה אבוד: מסתבר שהשם שלו הוא הגירסה ההודית של יצחק לוי…

יונה בהודו 2

במשך השנים השתמשתי במספר תוכנות מסרים מידיים, אבל היום אני משתמש בתוכנה החופשית Pidgin שתואמת את כל הפרוטוקולים של מסרים מיידיים – ICQ, msn messenger, google talk ועוד כמה שאפילו לא שמעתי עליהם. כך אני יכול לדבר עם כל החברים שלי שמפוזרים על שלושת השרותים הנ"ל. אפשר להתחבר גם ל-yahoo messenger, ולמרות שבמשך הזמן כל החברים שלי עברו לשרותים אחרים השארתי את האופציה הזאת פעילה.

אתמול הוא דיבר איתי. אחרי כמעט 6 שנים הוא נזכר. כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא ממש אדם לחוץ בכל מה שקשור לזמנים ( … ) אבל ההודים האלה, כנראה שתפיסת הזמן שלהם שונה לגמרי. לפי מה שהוא מספר לי רק השבוע הוא התחיל לצ'טט. הוא נמצא כרגע בגרמניה ורצה לדבר עם חבריו בהודו. לראשונה לאחר 6 שנים הוא התקין את המסנג'ר, וברגע שהוא פתח אותו השם שלי הופיע. כך התחלנו לדבר.

חזי

עדכון: בעקבות התגובות לפוסט החלטתי שכדאי להבהיר: Pidgin הוא השם החדש של תכנה שבעבר נקראה GAIM. זו גירסה חדשה עם תכונות חדשות. קישורים:
אתר הבית והתוכנה להורדה (לחלונות)
דיווח של בני (ואיך להתקין בדביאן באובונטו וכד' )

פוסטים (שרק עם זכוכית מגדלת אפשר לראות איך הם) קשורים:

פעולות

Information

12 responses

15 05 2007
ירדן

וואו בטוח מגניב לדבר עם מישהו אחרי 6 שנים.
קצת עצוב לראות ברשימת אייסיקיו שמות של אנשים שהפסיקו להתחבר או כבר לא יוצא לדבר איתם.
בקשר למסנג'ר – פעם ראשונה שאני שומע על פידג'ין. הפיתרון שלי עד עכשיו היה מירנדה. גם תוכנה קלה על הזיכרון. גם יש לה המון אפשרויות ותוספים, וגם מדברת עם כל פרוטוקול שאני רק ארצה.
אבל ננסה את הפידג'ין שלך…

עריכה:
עכשיו אני מבין, זה גיים… פעם הבאה תציין 😛

15 05 2007
חזי

ירדן, אתה צודק.

פידג'ן זה השם החדש של GAIM. הם נאלצו להחליף את השם בגלל ש-AIM איימו לתבוע אותם. לא ציינתי את זה כי אני מניח שרוב הקוראים בכלל לא מכירים את GAIM, ולא רציתי לבלבל אותם עם השם הישן. ובכל מקרה זה גירסה חדשה, עם הרבה שיפור ביחס למה שהיה קודם ב-GAIM

15 05 2007
שזיף

וואו!
בטח היה קצת מוזר לדבר אחרי שישה שנים , בכל זאת הרבה השתנה 🙂 !

15 05 2007
חזי

כן, אז שנינו היינו רווקים צעירים, והיום אנחנו לא רווקים ולא צעירים 😉

15 05 2007
Beni

איזה יופי זה, באמת נחמד…

15 05 2007
ירדן

טוב ניסיתי ומירנדה עדיין עדיף לדעתי 😛

15 05 2007
חזי

למי שמעוניין במירנדה אני מצרף קישור:
http://www.miranda-im.org

לא עבדתי איתה, אז אני לא יכול להעיד איך היא, אבל אני מחשיב את ירדן לעד אמין 🙂
כדאי לציין שמירנדה קיימת רק בווינדווס. אני עובד גם בלינוקס, אז אני מעדיף את Pidgin שקיימת בכל מערכות ההפעלה.

16 05 2007
ספלינטור

יש איזה סיבה שאתם לא משתמשים ב-meebo?

16 05 2007
חזי

meebo.com אתר נחמד – עובד טוב מאד, והממשק נוח. אבל צריך להחזיק את האתר פתוח כל הזמן וזה מעמיס על הפיירפוקס. ויש עוד הרבה ישומים אחרים שפתאום עוברים לדפדפן – החל מאימייל ועד לגליון אלקטרוני. ברגע שיש תקלה באחד מהם הדפדפן נתקע בכל החלונות. לכן אם אפשר אני מעדיף לעשות דברים כאלה בתוכנה נפרדת. במיוחד כשיש תוכנה טובה כמו Pidgin. כמובן, כשאני מול מחשב של מישהו אחר ואני רוצה לצ'טט בלי לvלהתחיל להתקין תוכנה, meebo מהווה אופציה טובה.

17 05 2007
CrazyVet

התקנתי מתוך מחשבה שהתוכנה כוללת גם את Google Talk, אבל מסתבר שלא. נראה לי שאני אשאר אתה בכל מקרה, כי היא נוחה יותר מ-Meebo.

17 05 2007
חזי

התוכנה עובדת עם google talk, הנה ההוראות:
http://www.google.com/support/talk/bin/answer.py?answer=24073

6 06 2007
ספלינטור

אוקיי, השתכנעתי ועברתי לפידג'ין. יש לך איזהשהיא דרך להתקין בו בדיקת איות בעברית? אני לא הצלחתי. אני משתמש בחלונות XP.

להשאיר תגובה

