אובונטו – הפורום

9 05 2007

יש ברשת פורום חדש: אובונטו ישראל. מה זה, ולמה זה טוב? תרשו לי להסביר.

אני עברתי ללינוקס לפני חצי שנה. העולם של לינוקס היה מוכר לי עוד קודם, אבל רק באוקטובר האחרון החלטתי לקפוץ למים. מאז אני שם לב שיש לא מעט אנשים שזורקים את חלונות לפח ועוברים לפינגוין. מי שמעז לעבור ללינוקס הוא בדרך כלל מי שמסתדר טוב עם מחשבים, וגם אוהב לנסות תוכנות חדשות במחשב. אבל גם סוג האנשים הזה צריך עזרה. זה נכון במיוחד לגבי התקופה שאתה חדש בלינוקס, אבל גם ותיקים צרכים להתייעץ ולשאול שאלות. למרבה המזל יש פורומים בהם ניתן לשאול שאלות ולקבל תשובות מהמשתמשים האחרים. פורום ותיק ומומלץ בעברית בנושא לינוקס הוא הפורום של whatsup

אני, כמו רבים מהמהגרים אל לינוקס בשנה האחרונה, משתמש בגירסה (הפצה) הפופולרית אובונטו. מה מיחד את אובונטו וגורם לה לבלוט ביחס להפצות לינוקס אחרות? זו הפצה שנוצרה מתוך מחשבה על משתמשים שלא בהכרח מבינים במחשבים. ההתקנה והשימוש קלים למדי, וזמן ההסתגלות לסביבה החדשה נמוך יחסית. הסיסמה של ההפצה הזו היא: אובונטו – לינוקס בשביל בני-אדם Ubuntu – Linux for humans

הלוגו של אובונטו ובני-אדם

המעבר הזה, מעולם של לינוקס ששימש בעיקר את מי שמבינים במחשב לעולם של לינוקס שאמור לשמש כל אחד, יוצר בעיה: משתמש אובונטו חדש שנכנס לפורום של whatsup עלול ללכת לאיבוד בין השיחות השונות שנוגעות לכל ההפצות, ולא רק לאובונטו. זה מאד לא רצוי לבלבל ככה את מי שהרגע נחת בעולם חדש, במיוחד כשמדובר במי שלא מעוניין להיכנס ליותר מדי עניינים טכניים.

אז יש פתרון. שני בחורים עם מרץ, בני ושזיף, החליטו לקחת יוזמה ולהקים את הפורום החדש: אובונטו ישראל. אני יכול לדווח שבימים הספורים מאז שהפורום הוקם הספקתי לבקר בו 3 או 4 פעמים, ובכל פעם למדתי משהו חדש.

מומלץ 🙂

פעולות

Information

9 responses

9 05 2007
ירדן

ניסיתי בזמנו את אובונטו וקצת תיסכל שדברים שבקלות אפשר היה לעשות בוינדוס היה קשה לבצע שם. התאכזבתי מmplayer, לא הצלחתי לעבוד עם תצוגה על שני מסכים וההתקנה של WINE לא עבדה.
מצד שני היה קל לעשות את הדברים הבסיסיים והגרסא שניסיתי היתה 64 ביט שהיא כנראה פחות נפוצה.
עכשיו יש הייפ גדול לאובנטו החדשה אז אולי אני אנסה שוב…

9 05 2007
הומר

אני כידוע, מחפש את דרכי מזה כחודש עם האובונטו, ומוצא את התוכנה נוחה ושימושית. יותר מכל, היתרון שלה הוא בהיותה נגישה בסגנון שאני מכיר.
אני מודה, שכל נושא של שורות הפקודה מסובך לי למדי, ואשמח ללמוד מהפורום החדש כיצד לעבוד עם מע"פ זו. תודה על ההפנייה

9 05 2007
חזי

ירדן: אני כמעט לא משתמש ב mplayer. לפי הדיווחים של אחרים זה נגן המדיה הכי משוכלל, אבל אני התרגלתי ל VLC עוד מהתקופה של חלונות, אז נשארתי איתו. בכל מקרה לכל תוכנה יש את היתרונות והחסרונות שלה אז אפשר לשב. לגבי שני מסכים – לפעמים יש בעיות שקשורות לכרטיס מסך ספציפי, אני מקווה שמאז שניסית שיפרו את התמיכה בכרטיס שלך. אל תשכח שהיום אובונטו מגיעה על LiveCD, כלומר אפשר לנסות לראות איך זה עובד על המחשב שלך בהרצה מה-CD בלי להתקין על הכונן הקשיח. שווה לנסות.

9 05 2007
ירדן

צודק אני אנסה את הLIVE CD.
למרות שבטח עדיין צריך להתקין דברים כדי לגרום לךשני מסכים בו זמנית לפעול. וזה אומר שזה לא יעבוד בלייב סידי.
את VLC אני לא אוהב בוינדוס אז לא נראה לי שאני רוצה אותו בלינוקס.

9 05 2007
חזי

הומר: אני מקווה שהפורום יעזור. תשאל כל דבר שאתה מתקשה בו, ויהיה מי שיענה.
דרך אגב, אני זוכר שבחודש הראשון היה לי קשה להבין מה קורה עם הפקודות' אבל אחרי זה מצאתי שלא ממש צריך את זה רוב הזמן. כמעט הכל אפשר לעשות מהממשק הגרפי, ואם יש משהו שצריך לעשות בפקודות אפשר פשוט להעתיק כמו תוכי מהוראות ברשת (כלומר לעשות copy & paste)

10 05 2007
חזי

ירדן – לדעתי VLC מעולה לסרטים, אבל לא מוצלח להשמעת מוזיקה (לא מטפל טוב ברשימת השמעה). בכל מקרה יש לא מעט נגני מדיה אחרים ואני בטוח שתמצא אחד שיתאים לטעמך.

10 05 2007
שזיף

תודה על הפרגון 🙂

10 05 2007
BeNi

חזי גבר, תודה שאתה ככה מפרגן ומפרסם, אני בטוח ששלחת אלינו כמה משתמשים…

2 07 2007
יאללה אובונטו!!

כל הכבוד לפורום של אובונטו ישראל! אתם עושים עבודת קודש!!

http://www.ubuntu-il.com/wiki
http://www.ubuntu-il.com/board

חזי, בוא תעזור

להשאיר תגובה

