מבקר המדינה

27 04 2007

כפי שהבטחתי, המדור אישיות השבוע לא מבוסס על זה שאני אחפש בכל שבוע אישיות ראויה לתואר, אלא שהאישיות תופיע בפנינו בעצמה. אם לא תופיע אישיות ראויה, לא יהיה מדור. אבל אני שם את מבטחי באנשים טובים שיעשו בכל שבוע משהו כדי לספק לי את התירוץ להעלות את המדור מחדש. הידד לאנשים שעושים!

והשבוע הגיבור שלנו הוא מיכה לינדנשטראוס – מבקר המדינה.

מבקר המדינה

בשולי הערך עליו בוויקיפדיה כתוב שבסוף שנות ה-50 לינדנשטאוס היה שוער הפועל ירושלים. פתאום הכל ברור. אהוד אולמרט, האיש שבמשך השנים דחף את בית"ר ירושלים מאחורי הקלעים יותר מכל אחד אחר, ומיכה לינדנשטראוס השוער לשעבר של המתחרה העירונית, הם היריבים המרים ביותר בסיבוב הנוכחי של המאבק על דמותה של מדינת ישראל. אולמרט – הפוליטיקאי הערמומי בעל רשת החברים המיליונרים, ולינדנשטראוס – השופט הישר שמאז ותמיד נלחם על עקרונותיו, גם כשהם לא פופולריים. קשה לחשוב על שני אנשים שיכולים לסמל באופן כל כך מוצלח את הגישות הקוטביות באליטה של מוסדות המדינה בימינו.

העימות הקולני בין השניים עלה השבוע לגבהים חדשים, אבל הוא התחיל כבר מיד לאחר המלחמה. אולמרט ניסה "למנות" את מבקר המדינה לחקור את תפקוד המדינה בהגנה על העורף. לינדנשטראוס יצא בהודעה חריפה שהוא לא מקבל הוראות מאף אחד, והוא יחקור מה שהוא ימצא לנכון. לאחר מכן מבקר המדינה החל לחקור חלק מהחשדות לשחיתות שהופנו כלפי אולמרט. השבוע המבקר המליץ לפתוח בחקירה פלילית בעקבות אחת החשדות לסידור הטבות למקורבים (דווקא בפרשה הזאת אני לא הייתי שופט את אולמרט לחומרה – מדובר בהענקת הטבות לחברה שיוצגה על ידי מקורבו על מנת לעודד אותה לבנות מפעל בדימונה). בעקבות זאת אולמרט תוקף את המבקר בחריפות חסרת תקדים, ומודיע שהוא חושב שהמבקר רודף אחריו רק כדי לקבל רייטינג. הרוחות לא הספיקו להתקרר והמבקר כבר מודיע על העברת חקירה נוספת לידי הפרקליטות – הפעם בעקבות החשד בנוגע לרכישת הדירה ברח' כרמיה.

בקיצור – יש לנו כאן מלחמה של ממש, ואני לא אתפלא אם רק אחד מהשניים ישרוד אותה. גם אם אני לא תמיד מסכים עם כל מה שלינדנשטראוס עושה, אני חייב להגיד שאני ישן טוב יותר בלילה בידיעה שיש מישהו שנלחם נגד השחיתות בצמרת המדינה.

פעולות

Information

6 responses

27 04 2007
ירדן

מסכים איתך לגמרי. אם הטיעון הכי טוב של אולמרט זה שרודפים אחריו ושהמבקר מחפש רייטינג אני יודע על מי אני "שם את הכסף שלי".

27 04 2007
חזי

תיזהר עם הכסף שלך – עוד יטענו שזה שוחד 😉

28 04 2007
שזיף

עם כל הכבוד ליריבות הזאת שיש בינהם שכנראה באה משנים לפני שהיו בשלטון
ברגע שיש לך מדינה בידיים אין מקום לעבר מטומטם
שתיהם באמת מתנהגים כמו ילדים מפגרים אשר רבים על איזה משחק

11 05 2007
חזי

כוסית עם אובססיית שואה החליטה להצטרף לשבחים למבקר המדינה:

מיכה לינדנשטראוס הוא בעיני מבקר עם ביצים מפלדה, ובן אדם שיודע איפה הוא חי. הוא יודע שלמבקר המדינה אין שיניים, אין סמכות ואין יכולת לדאוג לזה שהביקורות שלו והמלצותיו אכן יבדקו ויטופלו. ולכן הוא עושה את הדבר היחיד שיכול בן אדם כמוהו, שנראה שעוד אכפת לו מהמקום הארור הזה, לעשות – פונה לציבור. הוא מקווה, כנראה, שהציבור ירים את הכפפה, וירים את המדינה עד שהדברים יטופלו.

16 05 2007
זהר

חזי,
קבל חיזוק על הכתיבה היפה והעניינית..

16 05 2007
חזי

זהר, תודה.

להשאיר תגובה

