אישיות השבוע – גארי קאספרוב

15 04 2007

פינה חדשה בבלוג: בכל שבוע אני אכתיר את אישיות השבוע שלי. זה לא יהיה ביום מסויים, פשוט כשיצוץ מישהו שראוי לתואר אני אכריז. אישיות השבוע לא חייב לעשות משהו מדהים, מספיק שיעשה דבר שאני חושב שחשוב לדווח עליו.

הראשון שזוכה בתואר אישיות השבוע – גארי קאספרוב

קספרוב - מלך השחור לבן

במשך שנים היה קאספרוב השחמטאי מספר אחד בעולם. אחרי שהוא ניצח את כולם יותר מדי פעמים, קספארוב השתעמם והתחיל להתמודד עם מחשבי על. אבל התמודדות עם מחשב לא מעניינת כמו התמודדות עם בני אדם. כי שחמט זה לא רק משחק של "מחשבה אנליטית", אלא משחק מלחמה. עם אמוציות ופסיכולוגיה, הטעיה ותחבולה, הקרבה ותעוזה. אז קספרוב עזב את משחקי המחשב ועבר לעסוק במלחמה אמיתית, ועוד עם אחד האנשים החזקים והמסוכנים בתבל – ולדימיר פוטין. השבוע עצרה אותו המשטרה, והוא נשפט על ”התנהגות פרובוקטיבית” עקב השתתפותו במצעד מחאה נגד המשטר (ראו דיווח ברייטינג רמזורים).

פעולות

Information

3 responses

16 04 2007
הומר

המצב ברוסיה משקף את הסכנה באוליגרכייה – מיעוט בעלי הון המוצבים בעמדות המפתח במדינה ומנהלים אותה כראות עינהם.

16 04 2007
eyalk7

רעיון טוב לטור,
אני ימשיך לעקוב.
זה יהיה נחמד גם אם תסביר למה בחרת במי שבחרת כל שבוע.
בהצלחה.

16 04 2007
חזי

הומר – במאמר מוויקיפדיה יש משפט אחד שלדעתי דורש תיקון: "המנגנון השכיח ביותר לשינוי זה הוא ההצטברות ההדרגתית של כח כלכלי". נראה לי שבדרך כלל כוח כלכלי לא מצטבר בהדרגה אלא בקפיצה מהירה. בדרך כלל אדם מוכשר מתעשר תוך שנים בודדות, ולאחר מכן יורשיו מבזבזים את העושר בהדרגה במשך דורות.

להשאיר תגובה

