פודקאסטים על מדע

27 03 2007

עודד ירון כותב היום בקפטן על הרגלי הפודקאסט שלו, ומעורר אותי לעשות את אותו דבר בדיוק. אני מקשיב לפודקאסט בכל פעם שאני מטייל עם קשקוש, מנקה את הבית, נוסע באוטובוס, או עושה כל פעולה אחרת שמשאירה את האוזניים שלי פנויות. יש לי נגן סיני זול מהסוג שקונים כל כמה חודשים חדש בגלל שהוא מתפרק… בהתחלה הקשבתי בעיקר למוסיקה, אבל ברגע שעברתי לפודקאסט התמכרתי. אני מוריד אותם בעזרת תוכנת PenguinTV ששולפת אותם אוטומטית ברגע שהם עולים לרשת (בעזרת RSS כמובן). אז מה אני שומע? הרבה מאד מדע, קצת טכנולוגיה, וגם קצת הסטוריה. בגלל שאני מקשיב בכל יום אני חייב שיהיו לי לפחות 7 תכניות קבועות. אז הנה רשימת 7 המומלצים למי שחייב להיות מעודכן כל הזמן במה שחדש במדע:

  • American Scientist – לעיתון המדע הפופולרי הוותיק והמוערך יש שני פודקאסטים. הראשון Science Talk הוא תוכנית שבועית בת חצי שעה, שהמגיש – סטיב מרסקי מצליח להעביר בה את האישיות הסקרנית וההומריסטית שלו. מומלץ ביותר. הפודקאסט השני 60second science הוא תכנית יומית של דקה אחת – דיווח קצרצר עם קריצה.
  • NewScientist – עוד עיתון מדע פופולרי (נחשב ליותר קליל) עם פודקאסט, שגם אני כמו עודד ירון הכרתי בעקבות ההמלצה של שושנה פורבס. חלק קטן מהכתבים 'סובלים' מבעיות קלות של מבטא סקוטי/וולשי – אבל אני מסתדר טוב עם מבטאים מוזרים.
  • National Geographic – לאחד המגזינים המוכרים ביותר בעולם יש אתגר רציני – הוא ידוע בזכות תמונות הטבע המרהיבות, וזה לא ממש חומר לפודקאסט. עם קצת חשיבה מקורית הם מצליחים להתמודד עם האתגר וליצר תוכנית שבועית של טבע, תרבות עולמית ומדע. וכמובן – יש להם באתר עוד הרבה תכנים מעניינים, כולל קטעים מתוכניות הטלוויזיה.
  • Sience Friday היא תוכנית פופולרית של הרדיו הציבורי בארה"ב (npr). יש כאן בעיקר ראיונות עם מדענים בעקבות תגליות ומחקרים שהיו בכותרות, עם דגש על נושאים שנמצאים במרכז השיח הציבורי בארה"ב – התחממות כדור הארץ, מקורות אנרגיה חלופיים, מחקר בתאי גזע, ופריצות דרך ברפואה.
  • Quirks & Quarks – דומה מאד ל- Sience Friday אבל במבטא קנדי.
  • The Skeptics' Guide to the Universe חבורה של זקנים יושבים ומדברים על אמונות תפלות, אסטרולוגיה, עב"מים ושאר ירקות ופרות של "העידן החדש". המטרה – להפריך את כל השטויות ולחשוף את כל המתחזים. על הנייר זה נשמע משעמם ומיותר, אבל איכשהו באופן סוטה זה מעניין.
  • This Week in Science או בקיצור TWIS. תכנית מרדיו מקומי של אוניברסיטת דיוויס בקליפורניה שהגיע לכל העולם בזכות האינטרנט. התכנית באווירה צעירה ושטותית. חצי שעה של דיווחים על חדשות השבוע במדע, וחצי שעה של ראיון עם אורח. אם מכריחים אותי לבחור תכנית אחת מ-7 שאני לא מוותר עליה, זאת הבחירה שלי.

נגן מדייה

ואם יש לכם המלצות לפודקאסטים על כל נושא, אני אשמח לשמוע בתגובות.

פעולות

Information

12 responses

27 03 2007
עודד י.

ניסית את nature, גם להם יש אחלה פודקאסט

27 03 2007
עודד י.

ועוד שאלה – איך הולך העדכון האוטומטי לנגן בפינגTV?

27 03 2007
חזי

עודד, תודה על ההמלצה. אני אנסה את nature.
לגבי הפינגווין, עד כמה שאני יודע אין לו סינכרון אוטומטי עם הנגן. למעשה אני בכלל לא מכיר פתרון פשוט לסנכרון קבצים עם נגן בלינוקס, אז אם למישהו יש הצעות אני אשמח לשמוע.

27 03 2007
Xslf

banshee אמור להיות די מוצלח, אם כי לא יצא לי לנסות אותו בעצמי.

28 03 2007
חזי

נשמע מעניין, אני אבדוק.

30 03 2007
תומר

מה הבעיה לסנכרן את התוכנה מול הנגן? שים לתוכנה תיקיית הורדות שממוקמת על הנגן עצמו, או שתגדיר סנכרון בין תיקייה מקומית לבין הנגן.

לגבי חומר בעברית אין הרבה מבחר, אבל יש כמה פודקאסטים שיכולים להיות מעניינים ב־icast.co.il. תנסה את הגיקים, אולי הם נשמעים קצת חובבניים, אבל הם מסכמים לא רע את האינטרנט על בסיס שבועי (פלוס הפסקה).

30 03 2007
חזי

תומר, הגעתי למסקנה שאתה צודק. לא צריך תוכנה מיוחדת בשביל הפעולה מיוחדת בשביל הפעולה הפשוטה של סינכרון.

21 04 2007
חזי

עכשיו אני רואה שהוסיפו ל-PenguinTV אפשרות לסינכרון (או שזה היה שם כל הזמן ולא שמתי לב?)

9 05 2007
אודיופיל

בדקו פודקאסט טכנולוגיה מקצועי בשם: אודיופיל
תוכניות כגון:
(1) גלישה מאובטחת באינטרנט
(2) ויסטה
(4)פרצה מפחידה נתגלתה ברשתות האלחוטיות
אשמח לשמוע מה אתם חושבים? 😯

20 06 2007
שמגר העכבר

קמצ"ר אוהב עד כמה שאני יודע לא מקבל מה שאין לו סינכרון אוטומטי עם הנגן… :mrgreen:

21 06 2007
חזי

שמגר, אכפת לך להסביר למה התכוונת?

10 10 2007
רן

אתם מוזמנים להקשיב לפודקאסט: "עושים היסטוריה!",
על ההיסטוריה של המדע והטכנולוגיה דרך הסיפורים והדרמות
של האנשים שעשו אותם.
קישור לדף הבית-
http://www.makinghistorywithran.blogspot.com
האזנה נעימה!
רן

להשאיר תגובה

